perjantai 8. toukokuuta 2015

Kurkia (ja vähän muutakin...)

- Tällä viikolla meillä on savitöiden ja maalauksen lisäksi ollut mallista piirtämistä. Mallina on toiminut täytetty kurki. Tiistaina tein hiilellä puolitoistatuntia piirustusta kurjesta. Keskiviikkona tein puolitoista tuntia samasta mallista, mutta hieman eri kuvakulmasta. Tälläkertaa käytin ruskeaa paperia, pastelliliituja ja hiiltä. 

Hankalaa oli aluksi, mutta sitten olin että ei voi mitään pakko piirtää. Täytetty eläin :( 
Mallista ei ole nyt kuvaa, mutta miun piirustuksia olkaapi hyvä.

- Kurki.

- Kurki.

- Kurki.

- Kurki.


- Kurki (vaikka näyttääkin hanhelta.)

- Sama lintu.

- Lintu.

- Kurki.

- Savipärstä tosiaankin "valmistui" ja aloitin uuden työn savimuotoilussa. Nyt vuorossa on astetta hankalampi malli, elikkäs jalka. Tässä vielä savipää.


- Siinä se on.
- Pää,


- Olen myös maalailut akryyleilla paperille (aikas surkeita) töitä. Jotenkin tuo paperi ei tunnu luontaiselta matskulta, kun olen aina maalannut kangas- tai kovapohjille.

- Akryyleilla omakuva.
- Omakuva.

- Sama pärstä.

- Mallia.


- Aloitin torstaina maiseman piirtämisen. Piirrän käytävällä ja katson ikkunasta mallia. Igorikin kävi moikkaamassa välillä (meni miun reppuun) .

- Igori.

- Työpiste.

-Maisemaa.


- Uuvelleen.
- Sitten lopuksi kuvia muuten vain koululta ja muustakin.

- Härpäke.

- Työvalineitä.

- Maalausteline.

- Kinttu on kipeä kävelystä.

- Luokkaa.

- Naamoja.


- Vielä on kesken. Tein torstaina kotona.

- Vähän edistyi.

- Yksityiskohtia.

- Tämmöistä täällä. Kaikki on hyvin, mitä nyt nenä vuotaa. Allergiaa vissiin tai sitten olen vilustunut eilisen sateen takia ja muutenkin randomin säänvaihtelun. Olemme täällä ilmeisesti sateisimpana vuodenaikana. Neuvoksi tähänaikaan vuodesta Tarttoon matkustaville: pakkaa kuin menisit festareille, kumpparit, sandaalit, pipo messiin.

" Minä en tahdo täältä pois. Minä pyydän päästä Eestin kansalaiseksi ja jään tänne. Lähetän anomuksen Konstantin Pätsille?//?Minä nautin täällä, minä lepään täällä. Taiteilijat ja kirjailijat muodostavat yhteisen perheen. Eihän täällä ole kateuttakaan. Tämä on niin nuorta ja iloista ja ystävällistä." - Eino Leino.

- Kaupunki on ihana ja en haluaisi lähteä täältä pois. Aika on mennyt kyllä todella nopeasti. Hyvää viikonloppua vain kaikille!

<3 Laureliini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suapi kommentoida :)